luni, 4 octombrie 2010

Scurt istoric

Zâmbetul unui copil- răsărit de soare în plină vară, aşa este Grădiniţa cu Program Prelungit, nr.8, Tg-Jiu. Situată în mijlocul unui cartier plin de viaţă în zona 9 Mai, strada Mioriţei,nr.2, ea este un castel din basme căruia îi calcă pragul în fiecare dimineaţă cei 256 preşcolari şi 40 antepreşcolari. În această instituţie minunată 34 de salariaţi întâmpină minunatele fiinţe cu multă căldură sufletească dar şi cu o bogăţie şi diversitate de materiale , concretizându-se în echilibru şi armonie. Acest locaş de cultură al învăţământului preşcolar s-a infiinţat în luna aprilie 1973 din iniţiativa Inspectoratului Şcolar Gorj. Având o capacitate de 240 de locuri în cămin pentru preşcolari şi 100 de locuri în creşă pentru antepreşcolari, unitatea noastră a funcţionat fără întrerupere fiind îndrumată cu competenţă de inspectori de specialitate pentru învăţământul preşcolar, doamnele Maria Teiş, Camelia Pătruţ, Ana Pescaru, Victoria Vladu, Ileana Mitelea, Daniela Sevastru, actualmente funţia fiind asigurată de doamna Victoria Vladu. Timp de aproximativ 15 ani grădiniţa a funcţionat la capacitate cu 10 grupe de preşcolari în care erau cuprinşi peste 400 preşcolari şi 4 grupe de creşă cu 100 antepreşcolari. Cu dăruire şi devotement şi-au exercitat calitatea de dascăl şi s-au numărat printer primele coordonatoare ale procesului de învăţământ educatoarele Antohe Mariana, Lugoj Maria, Pătraşcu Maria, Cojocaru Paulina, Ciobanu Elena, Calotă Laurenţia, Sevastru Daniela, Iovescu Ileana, Tuturugă Maria, Talianu Mioara, Pîrcălabu Rodica, Chirimbu Viorica, Pătraşcu Paraschiva, Ciugulea Elisabeta, Preoteasa Adelina, Croicu Elena, Bădiţa Elena, Nedelcu. Încă din anul înfiinţării, grădiniţa a funţionat ca unitate de aplicaţie pentru elevii Clegiului Naţional ”Spiru Haret”. De-a lungul anilor, activitatea managerială a jucat un rol important în crearea condiţiilor optime dezvoltării fizice şi intelectuale a preşcolarilor în adaptarea instituţiei la cerinţele de modernizare a sistemului de educaţie, de formare a viitorului şcolar şi cetăţean. În procesul de organizare şi conducere s-au remarcat doamnele Constanţa Dijmărescu (pensionară) 1973-1974, Lupulescu Zenobia(pensionară) 1974-1980, Fometescu Ana ( pensionară) 1980-1982, Cojocaru Paulina ( pensionară) 1982-1989, 1993-2004, Pătraşcu Maria ian.1989-1990 şi 1993-1998, Antohe Mariana 1990-1993 şi Sevastru Daniela începând cu 1 septembrie 2004şi actualmente. Începând cu anul 1982, grădiniţa este preluată prin protocol de I.T.A. Gorj şi administrată până în anul 1990, când prin H.G. toate unităţile de învăţământ sunt preluate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Din anul 2003 unitatea noastră este subordonată financiar Centrului de execuţie bugetară de la Grădiniţa cu program prelungit nr.9 ”Mihai Eminescu”. Începând cu 6.03.2006 prin Decizia 48 emisă de Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj se stabileşte sediul Centrului Financiar în unitatea noastră. Anul 1997-1998 a adus schimbări privind conţinutul învăţământlui preşcolar tradiţional, asistând în acest an la îmbunătăţirea conţinutului curricular prin introducerea alternativei ”Step-By-Step”. În anul 1998 unitatea noastră a aniversat 25 de ani de la înfiinţare. Dăruire profesională, dragoste şi grijă deosebită sunt calităţi ale colectivuli de salariaţi care au îndrumat generaţii întregi de preşcolari în formarea lor ca cetăţeni model ai societăţii. Majorarea bruscă a contribuţiei pentru hrană a determinat reducerea efectivelor de preşcolari şi implicit restrângerea spaţiilor dela 10 grupe la 7 grupe.( Decret 65/17.02.1982 privind organizarea creşelor şi grădiniţelor şi stabilirea contribuţiei părinţilor pentru copiii din aceste unităţi, emis de Consiliul de Stat. În vigoare la 1.03.1982). Din anul 2005/2006 datorită schimbărilor majore ale unitaţii numărul copiilor a crescut şi s-au format 8 grupe de preşcolari, 7 grupe pe învăţământ tradiţional şi o grupă pe alternative ”Step-By-Step”, cererea părinţilor de a-şi înscrie copiii la grădiniţă fiind din ce în ce mai mare. Privind regimul zilnic al preşcolarilor, asigurarea condiţiilor de viaţă au fost preocupări importante din partea doamnei Dinu Maria administratora unităţii începând cu anul 1991 şi actualmente. Dacă în toate unităţile de învăţământ preşcoler, reforma a pătruns vizibil sub toate aspectele, acest process a fost lent simţit în această unitate până în 2004. În urma identificării propriilor nevoi într-un ritm accelerat s-au realizat începând cu anul şcolar 2004 următoarele obiective schimbarea mediului ambient în toate spaţiile instituţiei, revoluţionarea cu responsabilitate a resurselor existente şi modernizarea în exclusivitate a unităţii. Obţinerea de fonduri de la Consiliul Local, implicarea şi sprijinul direct al primarului municipal domnul Florin Cîrciumaru a contribuit la transformarea spaţiilor interioare în spaţii cu amenajări permanente, elegante unde se împleteşte perfect utilul cu frumosul. Centrul ecologic judeţean, Centrul de resurse judeţean, amenajarea unui cabinet metodic pe temă tradiţională şi cu o valoroasă expoziţie de materiale didactice. Odată cu înfiinţarea Centrul Financiar în unitate s-a amenajat şi un spaţiu pentru contabilitate. Prin realizarea şi menţinerea de către managerul unităţii, institutor Sevastru Daniela, a parteneriatului grădiniţă Comunitate locală ”Realităţi şi perspective”, schimbările au devenit tot mai vizibile şi imaginea unităţii tot mai prosperă. Calitatea managementului şcolar a avut un impact pozitiv asupra grupurilor de lucru, comunităţii locale, ONG-urilor, firmelor particulare, contribuind la finanţarea activităţii şcolare, donaţii, surse suplimentare de finanţare, parteneriatul cu părinţii, concretinzându-se în - dotarea cu centrală termică - înlocuirea instalaţiei termice vechi - dotarea cu Xerox performant şi imprimantă multifuncţională - parchetarea holurilor unităţii - înlocuirea tâmplăriei cu tocărie PVC - zugrăvirea exterioară a unităţii - modernizarea grupurilor sanitare - înlocuirea parţială a paturilor vechi - înlocuirea dulăpioarelor pentru hăinuţele copiilor din toată unitatea - mochetarea sălilor de grupă - înlocuirea parţială a corpurilor de iluminat - dotarea cu televizoare color, calculatoare - instalarea internetului - dotarea unităţii cu aspiratoare, frigider, maşină de spălat, perdele, combină frigorifică - fixarea de lambriuri De asemenea în cursul acestui an se continuă înlocuirea gradului din jurul grădiniţei. Pe lângă obiectivele realizate din fonduri bugetare , sponsorizări la tot pasul, întâlnim talentul, inventivitatea, creativitatea colectivului didactic din această unitate concretizat în parteneriate educaţionale la nivel judeţean, naţional şi internaţional. Avalanşe de activităţi, rezultate de excepţie ne fac să fim mândre de unitatea noastră, promovând în continuare ”modelul” în educarea personalităţii copilului ”Educatorul nu trebuie să se dea pe sine exemplu, ci să devină un exemplu în măsura în care se bucură de prestigiu. In fata copiilor el este ” modelul” ce întruchipează fapte şi acţiuni morale, reprezintă un punct fidel de referinţă în formarea deprinderilor şi atitudinilor, nefiind doar un transmiţător de cunoştinţe ci şi un model creator de ”modele”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu