2016-1-RO01-KA219-024394_1
Parteneriat Strategic
doar între școli în cadrul Programului Erasmus+, Acțiune K219 (Cooperare pentru
inovare și bune practici)
2016 – 2018
Începând cu 5 septembrie 2016, Grădinița cu Program Prelungit
Nr. 8 Tg-Jiu, alături de grădinițe din Turcia, Bulgaria, Franța, Estonia și
Italia, este beneficiara unui grant Erasmus+ KA219, în calitate de coordonator
al proiectului „ Good Start, Grow Smart”. Obiectivul principal al proiectului
este schimbul de bune practici.
Priorități orizontale și
sectoriale are proiectului sunt:
-
îmbunătățirea calității educației și a îngrijirii în copilăria timpurie
(3-6 ani);
-
se adresează subdezvoltării abilităților matematice, științifice și
alfabetizării în aceste domenii;
-
ajută școlile implicate în abordarea problemei abandonului timpuriu și a
categoriilor dezavantajate;
În parteneriat sunt implicate șase unități școlare din:
-
România – Grădinița cu P.P.Nr.8 Tg-Jiu, Gorj;
-
Turcia – Sehit Anil Eruluc Kindergarten, Salihli, Manisa;
-
Italia – Nuova Direzione Didactica – Vasto – Abruzzo;
-
Estonia – Sillaotsa School – Haaslava Parish, Päkste village – Tartu
County;
-
Bulgaria – CDG 29 “Lubimka” – Dobrich;
-
Franța – École Les
Moulins – Barbentane – Provence, Alpes – Côte d’Azur;
Proiectul își dorește popularizarea implementării metodelor învățării
active, bazate pe proiecte la vârsta timpurie. Astfel se concretizează obiectivele acestuia în:
-
formarea și dezvoltarea
competențelor matematice în grădiniță;
-
educație de calitate,
bazată pe accesibilitate, în copilăria timpurie;
-
revizuirea și îmbunătățirea
profilului profesional al cadrelor didactice;
-
schimbul de experiență
și de bune practici prin workshop-uri, activități de învățare reciprocă;
-
favorizarea
interacțiunii dintre cadru didactic și copil, copil și copil, părinte și copil
în activitățile cu caracter științific;
-
extinderea abordărilor
în activitățile științifice prin
deprinderea unor mai bune strategii de predare-învățare, cu accent pe calitate
educației;
-
încurajarea invovării,
împărtășirea în diversitate, soliditate în îndemânarea profesională;
-
asigurarea unui impact
de lungă durată a dimensiunii europene a educației;
Transnaționalitatea
proiectului contribuie la modernizarea sistemelor educaționale, aduce valoarea
europeană adăugată, încurajează schimbul de bune pratici, dezvoltă noi abordări
metodice, permite descrierea, înțelegerea, compararea și explorarea dincolo de
granițe.
Inovație – în
termeni neacademici, proiectul „sare gardul”, trece dincolo de abordarea
convențională a activităților cu caracter științific, ne pune în situația, nu
de a rezolva multe probleme, ci de a face față multor provocări. Metodele
adiționale furnizoare de inovație și maniera în care au fost împărtășite vor fi
sursă de inspirație în abordările curriculare și extracurriculare.
Desfășurarea
proiectului :
-
Întâlniri transnaționale
de management de proiect:
·
Turcia – 13 – 16
octombrie 2016;
·
Italia – 06 – 09 iunie
2017;
·
România – 05 – 08 iunie
2018;
-
Stagii de
formare/predare/învățare de scurtă durată:
·
Bulgaria
– 05 – 10 noiembrie 2016 – ”Little mathematics in the studio”;
·
Estonia – 07 – 12 martie
2016 – ”Solving Problems”;
·
Franța – 09 – 14 mai
2017 – ”Mysterious Journey”(in science world)
Prima întâlnire transnațională de management de
proiect a fost programată pentru perioada 13-16 octombrie 2016, gazda acesteia
fiind Sehit Anil Eruluc
Kindergarten, Salihli, Manisa Turcia.
Echipa de proiect a Romaniei a fost reprezentată de
prof. Slivilescu Aurora, coordonatorul proiectului, prof. Văduva Ionela, membru
în echipa de implementare și prof. Chivulescu Ana-Letiția, membru în echipa de
implementare.
Această întâlnire a urmărit o agendă de lucru stabilită
de comun acord cu toți partenerii, obiectivele reuniunii concretizîndu-se în
activități zilnice pentru intervalul anunțat anterior, după cum urmează:
13
octombrie 2016
- introducerea
membrilor echipelor de proiect, prezentari ale țării/orașului de
provenință a școlilor partenere, ale sistemelor de învățământ și ale
grădinițelor implicate în proiect;
- descrierea
scopulului și caracterulului proiectului;
- descrierea
managementulului activităților proiectului;
- stabilirea
rolulului fiecărui partneter din proiect;
14 octombrie 2016
-
descrierea detaliată a activităților;
-
descrierea
rezultatelor așteptate și a produselor finale;
-
descrirea rețelei de colaborare între parteneri;
- descrierea formelor de expertiză și colaborare;
15 octombrie 2016
- schimb de experiență – vizitarea și participarea la activitățile Grădiniței Sehit Anil Eruluc, Salihli, Colegiului Privat ”Fen Belimleri” Salihli, Liceului Hafsa Sultan Mesleki ve Teknik Anadolu Salihli;
- crearea Logo-ului proiectului – descrierea acestuia și procedurii de selecție a acestuia(organizarea unui concurs în care fiecarea partener vine cu o propunere de Logo, pentru care nu are voie să voteze, opțiunea de vot fiind pentru propunerea altui partener; propunerea care înregistrează cele mei multe voturi va fi Logo-ul proiectului)
16
octombrie 2016
-
stabilirea termenilor finaciari și a termenilor cooperării;
-
stabilirea obligațiilor reciproce – rambursări pentru intâlnirile
internaționale;
-
stabilirea grupurilor cheie în probleme legate de împărțirea
sarcinilor de lucru și a documentației de proiect;
- semnarea acordurilor între parteneri;
- completarea chestionarelor de evaluare a întâlnirii;
Activitățile au fost desfășurate
într-o manieră ludică și interactivă, work-shop-uri, prezentări PPT, membrii echipelor de proiect au participat cu
interes la dezvoltarea tematicii, colaborarea, dar și aportul personal al
fiecărui participant făcând posibil
succesul acțiunii.
În timpul liber pe care l-a avut la dispoziție, după
epuizarea agendei de lucru, cu sprijinul și compania gazdelor, întreg grupul de
proiect a vizitat diverse obiective naturale, culturale și istorice ( Kula
Volcano, ruinele Sardis, Templul Zeiței Artemis, cascada Kursunlu, cascada
Adala, orașul antic Efes, Casa Fecioarei Maria din Efes).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu